
Skuteczna komunikacja ułatwia funkcjonowanie w środowisku biznesowym i zwiększa efektywność działań. Umiejętności interpersonalne mają obecnie duże znaczenie, pomagają uniknąć konfliktów i nierzadko poważnych konsekwencji finansowych.
Public relations natomiast to kształtowanie stosunków społecznych danego społecznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Celem jest zatem zadbanie o dobry wizerunek i akceptację działań firmy w stosunku do konkretnej osoby, grupy osób bądź firmy.
Zarówno skuteczna komunikacja jak i public relations to nierozerwalne elementy każdej efektywnej organizacji.
Cele kursu:
- nauka prowadzenia monitoringu mediów, przekładania raportów na realia biznesu oraz skuteczne dobieranie narzędzi do pomiaru efektów PR w organizacji i przeprowadzanie analizy skuteczności narzędzi PR-owych
- projektowanie skutecznej komunikacji sfokusowanej na współczesnego odbiorcę, w oparciu o nowoczesne metody, m.in. design thinking, storytelling
- wyposażenie się w narzędzia i metody oceny skuteczności działań w mediach społecznościowych
- otrzymanie wskazówek, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów w komunikacji z klientami i zestaw najczęstszych pułapek i potencjalnych zagrożeń
- opanowanie stosowania narzędzi niezbędnych w pracy specjalisty ds. PR i komunikacji
- nabycie umiejętności postępowania w sytuacji kryzysowej
Adresaci kursu:
- specjaliści ds. komunikacji, public relations, human relations i marketingowcy, dla których komunikacja jest głównym narzędziem pracy
- profesjonaliści, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje z obszaru komunikacji – specjalistów ds. CSR
- osoby, które pragną się przebranżowić
Program:
1. Moduł pierwszy – KOMUNIKACJA ZEWNĘTRZNA I DZIAŁANIA PR-OWE
- Komunikacja z klientem.
- Komunikacja marki.
- Efektywne działania PR-owe.
2. Moduł drugi – KOMUNIKACJA W SOCIAL MEDIACH I ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ W SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- Skuteczne narzędzia i sposoby komunikacji poprzez social media.
- Szkodliwe działania w social mediach.
- Jak zapobiec kryzysowi?
- Reagowanie w sytuacjach kryzysowych.
3. Moduł trzeci – MEDIA RELATIONS I CSR
- Budowanie relacji z mediami.
- Komunikaty prasowe.
- Case study.
4. Moduł czwarty – SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
Czas trwania: 3 miesiące
Organizator: Uniqskills w partnerstwie z Magazynem Social Media Manager
Prowadzące:
- Anna Ledwoń – co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizator CRASH Mondays
- Jagoda Prętnicka – head of PR & Comm w SentiOne; od ponad pięciu lat odpowiada za komunikację oraz zespół promujący rozwiązania oferowane przez SentiOne
Cena: 1200 PLN netto
Certyfikat po ukończeniu kursu: po zakończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat poświadczający udział i ukończenie kursu.